Nå må du fikse idrettsregisteringen - Frist 30. april

Årets idrettsregistrering er på gamlemåten. Tallene for aktivitet og medlemmer må legges inn manuelt seinest 30. april.
Hovedstyret ber om at det gjøres før helga!

2018-04-26
RIL Hovedstyre

Idrettsregistreringen er en årlig rapportering fra idretten inn i nasjonale systemer, og alle idrettslag og grupper under fleridrettslag må i år passe på å registrere sine aktive og medlemmer innen fristen som er i løpet av mandagen. Meningen var at automatiske medlemssystemer på nettet skal fikse opp i dette fra starten på 2018, men nå er ordningen utsatt til 2019. På grunn av innføringsproblemene av nytt system blir det gammeldags føring av idrettsregistrering også i år.

Registreringen er et krav fra statlige myndigheter som følge av at idretten får penger fra ulike systemer. Grasrotmidler fra tippingen, som nå er syv prosent av omsetningen, fører til Lokakle aktivitetsmidler for barn og unge. Her får lagene penger for hver enkelt utøver som er registrert, så det sier seg selv at det er viktig. Det kan være 5-600 kroner for en ungdom i alderen 13 til 19 år, og for barn på 12 og under kan det også være fra 100-200 kroner. Glemmer du å registrere noen, så går det rett på bunnlinja i idrettslaget.

Antallet som er medlem fra 2019 blir veldig viktig. Da må man sørge for at man får alle aktive registrert som medlemmer, og da skal det være automatisk etter medlemsregistre på nettet.*

Fra NIF:

Denne eposten sendes til alle særidrettsgrupper som ikke har gjennomført samordnet rapportering.

Viktig: Pliktig rapportering av medlemsopplysninger til Norges idrettsforbund og søknad om kompensasjon for moms på varer og tjenester

Alle idrettslag er pliktige til å rapportere medlemsopplysninger til Norges idrettsforbund innen 30. april 2018 gjennom www.klubbadmin.no

Dette er en samordnet søknad og rapportering til idrettsforbundet. I tillegg til rapportering av medlemstall, har idrettslaget samtidig mulighet til å søke om kompensasjon for moms på varer og tjenester. Fristen for søknad om momskompensasjon er 15. august 2018, men idrettsforbundet anbefaler idrettslaget å søke allerede nå.

Dette må idrettslagene gjøre innen 30. april 2018 via www.KlubbAdmin.no:

1. Rapportere medlemstall og aktive medlemmer pr. 31.12.17

2. Besvare standardspørsmål fra idrettsforbundet og aktuelle særforbund

3. Registrere navn og fødselsnummer (11 siffer) på styremedlemmer som er valgt på årsmøtet i 2018

4. Bekrefte idrettslagets kontaktopplysninger, inkludert organisasjonsnummer i Brønnøysundregistrene

Samordnet søknad og rapportering gjøres ved å logge seg inn på www.klubbadmin.no, mangler du bruker, opprett ny bruker på Min idrett

Support:
Har du problemer med pålogging så kontakt idrettens support. Du kan også kontakteIdrettskretsene dersom du har spørsmål om rapporteringen.

Mars
MTOTFLS

Ingen aktiviteter tilgjengelig for øyeblikket