Treninger

På Rjukan Stadion har vi følgende treninger: (kan variere fra sesong til sesong)

Corebar Cardio TM (30):

Corebar Cardio erstatter det vi kalte HIT tidligere og står for High Intensity Training og er en 30 minutters ren kondisjonstime etter intervalltreningsprinsippene. Dette er en energisk kondisjonstime som vil pushe deg ut av komfortsona. Timen kan tilrettelegges av deltakeren selv med mer eller mindre hopp. Corebar Cardio er intens, energisk og morsom.

Corebar StrongTM (30):

30 minutter ren core trening. Denne timen er designet for å gjøre deg sterk fra innsiden med utfordrende og effektive øvelser. Fokus på å forbedre styrke, mobilitet og stabilitet i hele kroppen. Ingen fancy danse steg - kun resultater. Timen kan kombineres med Corebar Cardio eller man kan delta kun på denne timen.

Corebar MobilityTM (30):

Dette er en 30 minutters ren core, styrke og mobilitetstime med særlig fokus på funksjonalitet og mobilitet. Timen er delt opp i 3 forskjellige serier; Dynamisk serie, Core & Styre serie og Strekk serie og vil stimulere hele kroppen. Timen er spennende, morsom og utfordrende. Øvelsene gjøres i eget tempo og kommer i flere forskjellig nivåer. Gjennom timen brukes de tyngre barene, og passer både for trente og uttrente, menn og kvinner (kjørers ikke høst sesong 2020).

Step/Styrke (60):

Timen består av intervaller med enkel og hard kondisjonstrening på stepkasse og effektiv styrketrening med strikker, manualer og egen kroppsvekt. Intervalltrening er ypperlig hvis du ønsker å forbedre både styrke og utholdenhet i en og samme treningsøkt. Timen passer for både nybegynnere og de som har trent en stund.

Puls/Styrke (60):

Puldrivende kondisjons- og basistrening til de feteste treningslåtene. Oppvarming etterfulgt av 3 x (10 min kondisjon og 4 min styrke/mobilitet). Nedtrapping og uttøyning. Timen har enkle kombinajsoner til hver sang, og det kan jobbes med eller uten hopp og løp.

Pilates (60):

Pilates hjelper kropp og sinn med å arbeide harmonisk sammen. Bidrar til å forebygge skader, øker sirkulasjon og minsker spenninger, øker kroppsbevistheten, bedrer balansen, økt konsentrasjon, forbedrer fysiske prestasjoner og lungekapasiteten (bra for asmatikere). Rolige omgivelser og dempet musikk. Passer for alle.

POP Pilates (50):

Pop Pilates er en morsom og effektiv pilatestrening som styrker hele kroppen. Det som skiller POP Pilates fra vanlig Pilates er at den følger rytmen i musikken. POP Pilates er en "dans på matte" opplevelse. 

Tabata (45):

Effektiv intervalltrening etter 4x4 prinsippet. Hver runde består av 20 sekunder jobb og 10 sekunder pause 8 ganger. Hver runde består av 2 forskjellig øvelser der man veklser mellom kondisjon og styrke. Totalt består timen av 6 runder. Denne timen kan alle være med på da man bestemmer tempo og intensitet selv. Men vær forberedt på blodsmak i munnen. Du vil merke rask fremgang på kondisjon ved å delta på denne timen. (Kjøres kun ved enkelt tilfeller).

Styrke-Tabata (45):

Styrke-Tabata følger samme intervall som vanlig tabata men med fokus på styrke. Det vil fortsatt være to ulike øvelser i hver runde men begge vil være styrkeøvelser. Enten ved bruk av vekter eller egen kroppsvekt. Siste runde vil ha kondisjonsøvelser for å få en pulsboost til slutt. (Kan noen ganger kjøres istedenfor styrketrening).

RåSterk (45/60):

Styrketreningskonsept med vekstang eller manualer. Fokus på basisøvelser som er relevant for hverdagens krav (livsstilstrening). Treningen er tung og intensiv. Tunge vekter med kort arbeidstid og tempovariasjoner. Fokus på riktig teknikk og nok belastning. Timen passer for alle da man blir utfordret på individuelt nivå. Har du ikke trent styrke før vil du merke rask fremgang på denne timen. (Kjøres ikke høst sesong 2020).

Styrketrening (60): Basis styrketrening med vekstang, manualer,strikk eller egen kroppsvekt. Fokus på korte intervaller med tunge vekter. Timen passer for alle da man blir utfordret på sitt eget nivå. Timen avsluttes med en kort kondisjonsbolk.

 

Hvilke treninger som kjøres gjeldende sesonger kan variere. Kom gjerne med ønsker. 

 

 

 

Kalender

Juni
MTOTFLS
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
2829301234