Informasjon om Hovedlansrennet 2016 Bjorli (15-20 mars 2016)

Det nærmer seg ny skisesong og her kommer litt informasjon angående Hovedlandsrennet i alpint 15. – 20. mars 2016.

 

Hovedlandsrennet 2016 er for løpere født i 2000 og 2001.

2015-10-08
rilalpin

Litt informasjon om innkvartering:

 

Les mer i infobrysjyren: - Informasjon HL 2016.pdf

 

Jeg har fått mange telefoner om overnattingskapasiteten på selve Bjorli. Når jeg summerer de «sengene» som ligger i informasjonsskrivet ligger det vel på ca 350 senger.

Det er to overnattingssteder ( 100 sengeplasser med høy standard) som prøver å seksjonere bort, men som så langt ikke har lykkes med det. Slik det ser ut pr i dag er de aktuelle for utleie, men det kan hende at de ikke vil «binde» seg enda. Det kan jo være et forsøk.

Nettsider:

www.bjorlitunet og www.bjorlilaave.no

 

Et godt alternativ hvis en ønsker å bo på hotell er å bruke Grand Hotell Åndalsnes. De har 180 senger, samt at de gir meget gode priser. Hotellet huser også Rauma kulturhus, med kino og andre fasiliteter. AAK hotel er også et godt alternativ, et fantastisk intimt hotell med meget god service.

 

Det å overnatte på Åndalsnes er ikke lange veien, hele organisasjonskomiteen bor på Åndalsnes og kommer til å kjøre opp og ned fra Bjorli hver dag – en god halvtimes kjøring.

 

 

Bankett / løpermiddag/premieutdeling

 

Det er planlagt et storslått bankett på Grand hotell Åndalsnes lørdag 19. mars. Det blir løpermiddag, høytidelig premieseremoni og kulturinnslag på ungdommens premisser. Alt i den storslåtte storsalen på Rauma kulturhus. Det kan bli aktuelt å sette opp busstransport. Mer info kommer her.

 

 

Det sportslige

 

Jeg har også fått noen tilbakemeldinger på at noen er skeptisk i forhold til Bjorli pga HL som ble arrangert der for 3 år siden. Det er helt annet crew som vil arrangere denne gang, også en annen klubb enn sist – vi vil arrangere et proft arrangement på alle nivåer.

 

Skisenteret / arena: Bjorli skisenter vil legge til rette for at bakken og underlaget skal være best mulig.

Timing: vi har leid inn dyktige folk som skal gi førsteklasses service, livetiming, resultatlister m.m.

Speaker er hyret inn og vil bidra til å sette fokus.

Ellers så har vi mange funksjonærer med god kompetanse på sine områder – så det sportslige skal være godt ivaretatt.

 

 

Hvis noen trenger mer informasjon eller vil ha hjelp med noe er det bare å ta kontakt.

 

 

Med sportslig hilsen

 

Bjørn Nord

Organisasjonsleder

E-post: post@raumaalpin.no